5 Kasım 2017 Pazar

Delta HMI Güvenlik Seviyesi ve Şifre koyma

Dop-B HMI Kullanıcı güvenlik seviyesi belirleme

Güvenlik seviyesini 

Üst menüden Seçenekler-> Şifre ayarlarından güvenlik seviyesine göre şifreleri değiştirebiliriz.



Yaptığım bu uygulamada, sayfa değişimlerinde şifre girilmesi ve
Kullanıcı güvenlik seviyesine dikkat edilmesidir.


Uygulamada örnek olarak operatör güvenlik seviyesi 1 ve ustabaşı güvenlik seviyesi 2 ve mühendis güvenlik seviyesini
3 olarak belirledim.



1.seviye de operatör sadece Otomatik sayfasına giderek makineyi otomatikte çalıştırabilir,
manuel de çalıştıramaz, makinenin ayarlarını değiştiremez, ayarlarına ulaşamaz.

2. seviye de ustabaşı makineyi manuel konumunda kullanabilir
Otomatik konumda çalıştırabilir, makinenin ayarlarını değiştiremez.

3.seviyede Mühendis makinenin her şeyine ulaşamaz, ayarlarını değiştirebilir




Dop panel de şifre seviyelerini belirleme.


Sayfalara şifre ile giriş uygulaması
Sayfaya git butonu koyuyoruz.

Detaylardan şifre seviyesi seçilir onaylarız. Dopsoft seçenekler sekmesinden şifre ayarlarına girelim
Seviyelere göre istediğimiz seviyelerdeki şifreleri belirleriz.




Diğer yazılarım:
HMI üzerinden RS485 alt yapısını kullanarak plc kontrol edilmesi örneğini anlattım.

Sinamics V20 Siemens  AC motor sürücünün Modbus RTU ile sürülmesi ile ilgili yazımda da PLC den Modbus haberleşmesi ile sürücüyü kontrol edilmesini anlatıyorum.

Delta PLC DVP14ss2 plc Step motor sürme işlemini anlattım.
(Leadshine Microstep Driver M542 Modelli sürücü ile)

Delta PLC DVP14ss2 PLC bağlantı şeması Bağlantı kablolarını anlattım.

S7-1200 Tia Portal Encoder kullanımını anlattım.

S7-1200 plc ile Dop-B HMI panelin Modbus RTU haberleşmesi, HMI master PLC slave olarak kullandım.

S7-1200 PLC ve Delta DVP14ss2 PLC iki plcyi Modbus üzerinden haberleştirdim.

Arduino MPU6050 Gyroscope ve Accelerometer kullanımı ve örnek kodlar bulunuyor.

Delta DVP14ss2 PLC ve Dop-B HMI Modbus ASCII üzerinden iki kablo ile haberleşmesi örneği
Anlattım.

Sayısal sistemler dersi. Mantık devreleri dersi örnek sorular

S7-1200SCL örnek uygulama projesi Yürüyen Işık denemesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder