10 Kasım 2017 Cuma

Delta ASDA-B Servo Motor Pals yöntemiyle sürme

Delta Servo motor Asda-B0421B PNP bağlantı

S7-1200 1214 DC/DC/DC modeli Plc

Delta Servo Sürücü Modeli Asda-B0421 modeli ve Delta ECMA-C306042 400W Servo motor.

ASDA-Soft Software V3.02.16 bu sürüm programı kullanmalısınız. Daha üst sürümlerde Asda-B motor sürücü bağlantısı yapılamıyor.


Bu model Servo Motorda (400W) Fren Direnci kullanılmıyor.


Motor ve Sürücü için uygun modeller. Motor seçim kombinasyonları

Servo kullanım kılavuzunda bağlantılar sadece NPN bağlantılar içindir aşağıdaki linkte PNP bağlantı şemaları ve tüm teknik belgeler bir arada en aşağıda linkte mevcuttur.

Aşağıdaki resimlerde S7-1200 Plc ile PNP bağlantısını Open Kollektör yöntemi ile gösterdim.




 Dijital girişlerin/çıkışların açıklamaları aşağıdaki linkteki dosyalarda yazıyor.
Buradaki resimde de 25 Pin konnektörün Pin açıklamaları belirtilmiş buna göre konnektör bağlamamız gerekiyor.



Resimdeki gibi konnektörü bağlıyorum.


Kılavuzdaki örnekten pozisyon kontrol modunda çalıştırmayı ve Pals ile sürmeyi anlatacağım.


Yön ve Pals Uçlarına bağlanacak direnç Seçimi ve hesabı




Dijital inputların default kullanım şekli ve Default parametreleri



Analog sinyal girişleri, pozisyon Pals girişleri pozisyon Pals çıkışları, güç pinleri


Alarm tablosu

Örnek Mitsubishi plc Delta Asda-b Servo motor bağlantısı


Rs-232 ve Rs-485 bağlantısı ve Pinleri
Servo örnek parametreleri aşağıdaki linklerde mevcut

Servo Parametrelerinde:

Servo on parametresine 101 değeri girdiğinizde açık kontak olarak tanımlamış olursunuz Servo on pinine enerji geldiğinde Servo on On olacaktır

01 değeri girdiğinizde kapalı kontak olarak belirlemiş olursunuz. Servo on pinine sinyal geldiğinde Servo on OFF olacaktır






Asda Soft



Scope sayfası. Burada Servo çalışırken parametrelerin, değişkenlerin izlendiği sayfa



Outo gain yapma, otomatik olarak kazanç değerleri ayarlama sayfası


Dijital i/o, JOG modu kullanımı, parametrelerden ayarladığımız DI ve DO için buradan software üzerinden On/Off yapabiliyoruz ve JOG modunda kullanabiliyoruz.


Model İnformation sayfası kullanımı, Servo motor ve Servo sürücünün bilgilerinin gösterildiği sayfa.


Alarm information sayfası; geçmiş alarmlar ve aktif güncel alarmları buradan görebiliyoruz


Parametre ayarları bu sayfadan yapılıyor yükleme de bu sayfadan yapılıyor.



Parametre İnitial wizard sayfası parametre başlangıç sihirbazı, buradan da parametre ayarları hızlı bir biçimde yapılabiliyor.

Bağlantılar ve Parametre ayarları yapıldıktan sonra Pals ve Direction sinyalleri vererek Servo motoru sürüyorum.

Tia portal da teknoloji objesi ekleme ile Servo Motor sürme işlemi ekliyorum.


Gerekli parametre ayarlarını yapıyorum



Devreye alma (Comissioning) bölümünden de Jog hareketi veriyorum.
Pozisyon ve homing işlemleri de yapabiliyorum.


Diagnostic bölümünde Servo motor durumu ve hatalarına bakabiliyorum.



Teknoloji objelerinden Command Table eklenerek Servo Motorun islenilen hareketi sırası ile yaptırma işlemi yapılabilir. Kolay ve kullanışlı bir özelliktir.

Ekledikten sonra programı yazdığımız yere çağırıyoruz ve ayarlarını girerek kullanımına başlayabiliriz.




Yayınlanmış olan demo delta plc örneği ve Dop- Hmi örneği aşağıdaki linkte mevcuttur.




Diğer yazılarım:
Sinamics V20 Modbus RTU Modbus RTU ile kontrol edilmesi ile ilgili paylaşımımda da PLC den Modbus kontrolü ile sürücünün açıp kapama, frekans değişimini anlatıyorum.

Dop-B HMI ile S7-1200 plc Modbus RTU Kontrolü, HMI master PLC slave olarak örnek uygulama yapıyorum.

HMI kullanarak RS485 alt yapısını üzerinden plc kontrol edilmesi uygulamasını anlattım.

S7-1200 PLC ve Delta DVP14ss2 PLC iki plcyi Modbus RTU üzerinden haberleştirdim.

Arduino MPU6050 Gyroscope ve Accelerometer kullanımı ve örnek kodlar bulunuyor.

Delta DVP14ss2 PLC ve Dop-B HMI Modbus ASCII üzerinden iki kablo ile haberleşmesi örneği
Anlattım.

Delta PLC DVP14ss2 plc Step motor kontrol ve sürümü işlemini anlattım.
(Leadshine Microstep Driver M542 Modelli sürücü ile)

Delta PLC DVP14ss2 PLC bağlantı şeması Bağlantı kablolarını anlattım.


S7-1200 Encoder Kullanımı

4 yorum:

  1. Bilgi paylaşımlara selam ve teşekkürler

    YanıtlaSil
  2. Harun bey delta asda b2 motor sürücüsünün harici geri komut kaplosu hangisi yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil
  3. hocam merhaba asd b2 servo ve delta plc için örnek bir uygulamanız varmıdır

    YanıtlaSil
  4. mmmurat_dogan@hotmail.com
    Hocam buraya mail atabilirmisiniz.

    YanıtlaSil