4 Kasım 2017 Cumartesi

S7-1200 PLC Bağlantı Şeması Bağlantı Kabloları

Bağlantı Şeması


Bu model PLC’de 8 adet dijital giriş 2 adet Analog giriş bulunuyor
6 adet de dijital çıkış bulunuyor.

Bu model AC/DC/Relay yani AC beslemeli DC kullanımlı ve Röle Girişli/çıkışlı PLC olduğunu anlıyoruz

Röle çıkışlı modellerde yüksek frekanslı aç kapa yapamıyoruz.
Step motor, Servo motor Pals ile sürme yöntemleri ile süremiyoruz.
Yüksek frekanslı çıkışlar vermiyor bize.

Giriş terminalinde L1 220AC Faz  N ucuna Nötr bağlıyoruz.
L+’ dan +24V    M’den 0V veriyor.

Çıkış terminalinde 1L girişine 220AC fazını verip DQ1-2-3 çıkışlarında yük bağlayıp diğer ucuna nötr verince de 220AC ile çıkışları kontrol edebiliyoruz.



S7-1200 Temel özellikleri:

Orta segmentteki uygulamalar için kullanılır.
Bilgisayara Ethernet kablosu ile bağlanır
Profinet üzerinden bilgisayar ile haberleşir.
Tia portal programı ile program yüklüyoruz.
S7-1500, s7-1200, s7-300, s7-400,ET-200 CPU’lar programlanabiliyor.



PLC

Profinet haberleşmesini
Ek modüllerle TCP/IP, Modbus, RS232 RS485 seri  haberleşme yapabilir

Web Server özelliği bulunuyor.
PLC içine HTML kodlarını gömerek PLC’yi sunucu olarak kullanabiliyoruz.
Aynı ağ içindeki bütün cihazlardan ulaşabiliriz.

PLC ağa bağlı oldukça PLC’nin IP girerek her türlü cihazdan, PLC içindeki HTML kodlarıyla oluşturduğumuz Web sitesine ulaşabiliriz.

Örnek olarak Üniversite bitirme projemde fabrika içinde PLC kontrol edebileceğimiz proje yapmıştım.

Projede PLC içindeki HTML kodlarını çalıştırarak web sitesi oluşturduk ve aynı ağda web sitesine bilgisayar ve telefonumdan da PLC’ye ulaşım sağladım.

PLC programlarken FB, FC, Db kullanımı işlerimizi daha da kolaylaştırıyor.
Birçok Teknoloji objesi kullanımı kolaylaşmış durumda her şey kompak bir yapıda kullanılıyor.


Diğer yazılarım:

Siemens Sinamics V20 AC motor sürücünün Modbus RTU ile sürülmesi ile ilgili yazımda da PLC den Modbus haberleşmesi ile sürücüyü kontrol edilmesini anlatıyorum.

S7-1200 plc ile Dop-B HMI panelin Modbus RTU haberleşmesi, HMI madster PLC slave olarak kullandım.

HMI üzerinden RS485 alt yapısını kullanarak plc kontrol edilmesi örnekğini anlattım.

S7-1200 PLC ve Delta DVP14ss2 PLC iki plcyi Modbus üzerinden haberleştirdim.

Arduino MPU6050 Gyroscope ve Accelerometer kullanımı ve örnek kodlar bulunuyor.

Delta DVP14ss2 PLC ve Dop-B HMI Modbus ASCII üzerinden iki kablo ile haberleşmesi örneği
anlattım.

Delta PLC DVP14ss2 plc Step motor sürme işlemini anlattım.
(Leadshine Microstep Driver M542 Modelli sürücü ile)

Delta PLC DVP14ss2 PLC bağlantı şeması Bağlantı kablolarını anlattım.

S7-1200 Tia Portal Encoder kullanımını anlattım.

Sayısal sistemler dersi. Mantık devreleri dersi örnek sorular

S7-1200SCL örnek uygulama projesi Yürüyen Işık denemesi

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder